2014 hyundai i10 euro

2014 hyundai i10 euro


خودرویی که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد در اصل i10 گراند است که در ترکیه ساخته خواهد شد و کار مهندسی و طراحی آن نیز در آلمان انجام شده است. بنابراین برای اولین بار است که خودرویی در A سگمنت (mini cars) توسط هیوندای از مراحل اولیه طراحی تا تولید نهایی را در اروپا طی می‌کند.

 

 

2014 hyundai i10 euro

2014 hyundai i10 euro


هیوندای i10 نسبت به نسل در طول 80 و در عرض 65 میلی متر رشد داشته و ارتفاع آن نیز 5 سانت پایین‌تر آمده است. فاصله بین دو محور تنها 5 میلی متر افزوده شده است. با این وجود با فضای داخلی مناسب و فضای باری به گنجایش 252 لیتر، بهترین خودروی این کلاس در بین رقبا محسوب می‌شود.

 

 

2014 Hyundai i10 Dashboard

2014 Hyundai i10 Dashboard


استفاده از فولاد با ضریب کشش بالا و استفاده از تقویت کننده های اضافی با افزایش سختی پیچشی اتاق به میزان 27 درصد همراه بوده و همچنین استفاده از دسته های هیدرولیک موتور و سه لایه دیواره عایق صدا و نوارهای آب بندی جدید، باعث کاهش چشمگیر سر و صدا در داخل کابین شده است. در حالت عادی تنها 38 دسیبل صدا و در بالاترین سطح 65 دسی‌بل صدا اندازه گیری شده که در حد یک زمزمه آرام است و از کلیه رقبای خود پایین‌تر است.

 

 

2014 Hyundai i10 Interior

2014 Hyundai i10 Interior


ضریب آیرودینامیک 0.31 نیز در این کلاس کم نظیر است. طراحی چراغ‌ها، جلو پنجره و هواکش سپر بر اساس زبان طراحی جدید هیوندای و مشابه سایر برادران بزرگ‌تر آن است.
فضای داخلی با تریمهای مختلفی از مواد گوناگون و ترکیبهای رنگی مختلف قابل سفارش است. انواع پارچه، وینیل و حتی چرم با رنگهای شاد آبی، نارنجی و بژ یا رنگهای تند مشکی و سفید و یا قرمز فضای داخلی کابین را احاطه می‌کنند. برای افزایش دید جلو، هیوندای ستون‌های A را نازک‌تر ساخته است. تجهیزاتی چون فرمان الکتریکی، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، کامپیوتر سفری، چهار پنجره برقی، صندلی راننده قابل تنظیم در ارتفاع، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، چراغهای DRLs، صندلیهای جلو و فرمان گرم شونده، کلید هوشمند، سیستم خودکار تهویه، دکمه حرکت-توقف، شش کیسه ایمنی هوا، یادآوری بستن کمربند، ABS, EBD, ESC, TPMS و VSM از جمله تجهیزات انبوه استاندارد این خودرو می‌باشند.

hyundai-i10-euro-wheel-controlhyundai-i10-euro-door-controlhyundai-i10-euro-controlhyundai-i10-euro-head-seathyundai-i10-euro-control-aircodationhyundai-i10-euro-control-aircodationhyundai-i10-euro-rear-seathyundai-i10-euro-front-seathyundai-i10-euro-door-control


سه موتور با سوپاپهای CVVT دوقلو برای این ماشین معرفی شده‌اند. موتور سه سیلندر 1.0 لیتری 64 اسب بخار نیرو و 94 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور 1.25 لیتری چهار سیلندر 85 اسب بخار نیرو و 120 نیوتن متر گشتاور دارد و آخرین موتور هم با سوخت LPG و حجم 1.0 لیتر و در سه سیلندر که 65 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور دارد. هر سه موتور می‌توانند با یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار جفت شوند.

 

 


هیوندای i10 با موتور 1.0 لیتری بنزینی در هر صد کیلومتر 4.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند و میزان دی اکسید کربن تولیدی آن نیز 98 گرم در هر کیلومتر است.

 

 


هیوندای برای راحتی بیشتر سرنشینان از فنربندی مک فرسون با میله های ضد غلطش در جلو استفاده کرده که نتیجه آن شیرجه کمتر خودرو در زمان ترمزهای ناگهانی می‌باشد. بسته به مدل خودرو، وزن i10 جدید بین 933 تا 1051 دارند و با چرخهای 13 تا 14 اینچی و در 11 رنگ مختلف بدنه به بازار می‌آیند. هیوندای حدود 400 یورو قیمت I10 را برای مقابله با فولکس آپ UP و فیات 500 و پاندا کاهش داده و به 9,975 یورو رسانده است. سال 2014 هیوندای برای تولید و فروش 74 هزار دستگاه از این خودرو در اروپا برنامه ریزی کرده که چند هزار تایی نسبت به دو سال گذشته بیشتر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1502
بازدید دیروز : 533
بازدید هفته : 6598
بازدید ماه : 8681
بازدید کل : 609513
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2